Wednesday 27 January 2016

Een speciale ervaring! Slagroom chocomelk. . . A special experience! Whipped Creme chocolate milk. . .

Op de nacht van een van de vele cito deeltoetsen, had mijn familie een hele speciale tractatie voor mij. Ik kon het niet meer binnen houden dat ze het zo lang geheim hadden gehouden. Voor ons is de Cito een hele, hele, hele, hele, hele, HELE belangrijke test en als ik iets heel goeds heb gedaan, dan krijg ik vaak iets bijzonders, een tractatie en vaak houden ze het dan geheim. Dat vind ik heel leuk, maar als mijn familie het dan heel lang al zegt dat ze iets voor plan zijn, dan kan dat je echt heel veel bezig houden en soms irriteert het mij een beetje. Bling, bling, bling. . . Pappa was bij de deur. Dit was HET moment. Ik rende er naar toe, trok de deur open en binnen stapte Pappa! Ik knuffelde hem plat en liet af en toe een gilletje van blijdschap en enthousiasme. Na een paar minuten. . .

Vertelde Stella (mijn zus) aan mij om te gaan zitten. Ik huppelde naar de tafel en zat op een stoel aan de rechterkant. Ik hoorde Mamma op en neer springen vol hyper gevoelens in de keuken. Zo wurmde er een gedachte in mijn hoofd. Dit zou echt heel fantastisch worden als iedereen zo compleet vol energie zat. Mijn zus bracht drie hoge glazen naar binnen. "Maar, ze zijn leeg!!" riep ik.
"Ja, zodat mamma het kan doen!" zei mijn zus. Ze liep terug de keuken in. Ik zat vol verwarrende gedachtes. Opeens werd het een beetje donkerder in huis. Het licht in de keuken was uitgeschakeld.

Mijn moeder schuifelde de woonkamer binnen. Ze hield een geel pak iets in haar hand. In haar andere hand hield ze een ijzeren bus. Toen schoot het me te binnen. Chocomelk met Slagroom. In Pappa's hand was een houten plank met Speculaas brokken. Het werd helemaal voor me gedaan. Eerst werd de Chocomelk in geschonken. Toen schudde Mamma de metalen bus met slagroom en draaide zij rondjes boven op de melk. We genoten echt super. Ik kreeg het ook nog aangevuld zelfs!

Wat een fantastische herrinering!!              (Foto's eronder!)

On the night of one of the many parts Cito (a really important test that takes a few weeks), my family had a very special treat for me. I could no longer hold it that they had kept it secret for so long. For us, the Cito is a very, very, very, very, very, very important test and if I've done something very good, then I often get something special, a treat and often my family keeps it secret. I think that's very nice, but if it is for a very long time, it irritates me a bit. Bling, bling, bling. . . Dad was at the door. This was THE moment. I ran towards it, pulled the door open and Dad stepped inside! I hugged him flat and allowed an occasional little scream of joy and enthusiasm to pop out. After a few minutes. . .

Stella (my sister)told me to sit down. I skipped to the table and sat on a chair on the right side. I heard Mum jumping up and down full of hyper feelings in the kitchen. A sudden thought wormed into my head. This would really be very great if everyone was so completely full of energy. My sister placed three tall glasses on the table. "But, they are empty !!" I cried.
"Yeah, so Mum can do it!" said my sister. She walked back into the kitchen. I was filled with confusing thoughts. Suddenly it was a bit darker in the house. The light in the kitchen had been switched off.

My mother shuffled into the living room. She held up a yellow something in her hand. In her other hand she held an iron pot or tube. Then it hit me. Chocolate milk with whipped cream. In Dad's hand was a wooden plank with Speculaas chunks (cookie chunks with a special taste). It was made completely in front of me. First the chocolate milk was poured. When Dad shook the metal tube with whipped cream, and Mom turned circles on top of the milk. We really enjoyed super. I even got a refill!

What a fantastic memory!!         (photo's under)























1 comment:

  1. Ik krijg spontaan trek in chocomel met slagroom, mjammie. Wat een heerlijke verrassing, zeg.

    ...Maar wat zijn ze geméén, jou zo te plagen!!
    Met recht kreeg je een refill, ze hadden wel wat goed te maken ;) hihi.

    ReplyDelete